Yüksel Arslan Aslen NERELİ , kimdir , kaç yaşında ,biyografisi , hakkında

Yüksel Arslan Aslen NERELİ , kimdir , kaç yaşında ,biyografisi , hakkında

; (d. 1933, İstanbul – ö. 20 Nisan 2017), gerçeküstü anlayışta çalışan ressamdır.

Ortaöğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. Bir süre İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde okudu. 1955’te Maya Galerisi’nde toprak, bal, yumurta akı, yağ ve kan gibi kendine özgü malzemelerle gerçekleştirdiği “İlişki, Davranış, Sıkıntılara Övgü” adlı ilk resim sergisini açtı. “Arayış dönemi”ni yansıtan bu dizinin ardından 1959’da, erotik temalara yer verdiği “Phallisme” dizisini sergiledi. 1961’de André Breton ve Raymond Cordier’nin davetlisi olarak gittiği Paris’te bu üslubunu bir süre daha sürdürdü. Bunu izleyen dönemde düşsel konulara yönelen Arslan, “Arture” dizisini gerçekleştirdi. Bu yapıtlarını 1965’te Kopenhag ve Berlin’de, sonra Fransa’da, 1967’de de Türkiye’de sergiledi. Türkiye’de bulunduğu sıralarda el yazmalarından etkilenerek “Yabancılaşma” adını verdiği küçük tablolar yaptı. 1968’de Paris’e döndükten sonra Karl Marx’ın Kapital adlı kitabının resimleri üzerine çalışmaya başladı ve 1974’e değin Kapital için 30 resim gerçekleştirdi. Bu resimler onun “toplumcu dönemi”nin ürünleridir. Kapital resimlerini izleyen dönemde Arslan, yaşamındaki olayları ve izlerini yansıttığı “Etkiler” adlı dizisini gerçekleştirdi.

Başlangıçta Klee, Miro, Michaux gibi sanatçılardan, Doğu minyatüründen, Karagöz tiplerinden ve özellikle Siyah Kalem’in yapıtlarından etkilenen Arslan, klasik ve akademik beğeninin karşısında oldu. Yalnızca kişisel deneylerinden yola çakarak Freud’u anımsatan cinsel ve erotik yaklaşımlarla bilinçaltının düşsel dünyasına yöneldi. İnsanın iç yaşantısını ortaya çıkaran yansımaları, çelişkileri ve bilinçüstüne çıkmayan gizli yönelişleri tuvale aktardı. Çizginin anlatım gücünden yararlanarak, çoğu kez tek rengin egemen olduğu insan ve hayvan figürleri çizdi. Üslubunda her zaman geleneksel nakış ve hat sanatının izleri sezilir. Yapıtlarını, tuval ve yağlıboya kullanmadan toprak, boya ve yağ sürerek bir ön işlemden geçirdiği kâğıt üstüne gene kendine özgü malzemeleri uygulayarak oluşturmuştur.

Arslan, 1981 Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü’nü heykelci İlhan Koman’la paylaşmış, 1982’de Paris’te Uluslararası Kara Mizah Ödülü’nü kazanmıştır.

kaynak:nkfu

Sen de Yorum yazmalısın bence.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir